A nevén szólítja.
Tudja, mi a kedvence.
Kitünteti a figyelmével.
Felhívja figyelmét a neki szóló ajánlatokra.
A kedvenc italát kérdés nélkül is tudja.
Találja meg a hozzájuk vezető utat: kommunikáljon ott, akkor és úgy – ahol, amikor és ahogy ügyfelei igénylik.
Kezdeményezzen párbeszédet: folytasson kétirányú kommunikációt, ne csak információközlést végezzen.
Ismerje meg őket: kérdezze meg őket igényeikről vagy elemezze szokásaikat.
Rendszerezze a róluk szóló információkat: alkossa meg a teljes, céges szintű összképet az ügyfeleiről.
Ajánljon számukra személyre szabott ajánlatokat: ha már ismeri az ügyfeleit, akkor mindenkinek olyan kedvezményt tud adni, amire az illetőnek épp szüksége van vagy vágyik rá.
Egyedi ügyfél- és termékéletciklusnak megfelelő kommunikációval.
Az ügyfeleket érintő üzleti folyamatok cégen belüli egységesítésével.
Egységes ügyfélprofilok kialakításával és az ügyfelek viselkedésének elemzésével.
Az ügyfeleket érintő informatikai rendszerek összehangolásával.
Nem utolsó sorban pedig mindezek automatizálásával, hogy Ön az üzleti ügyekkel tudjon foglalkozni.
Mekkora a marketing-adatbázis és milyen formátumban tárolják?
Hogy küldik a hírlevelet?
Mik a termékek és célcsoportjaik?
Van-e regisztráció, kérdőív, webshop a honlapon?
Mi a termék-életciklus? Van-e szezonalitás?