SZOLGÁLTATÁSAINK

Hogyan viszünk rendszert az Ön üzletébe?

CRM audit

Az informatikai viszonyok szakértő átvizsgálása létfontosságú, hogy megvalósítható és tökéletesen működő rendszer épülhessen. Képet kell alkotni arról, mi a cégvezetés üzleti célja, és ehhez hogyan lehet a legköltséghatékonyabb módon hadrendbe állítani a CRM-et.

Hűségprogramok

Hűségprogram nagyon sokféle van. A különböző iparágakban szerzett tapasztalatainkat figyelembe véve tudok segíteni abban, hogy melyik az Ön cége számára a legmegfelelőbb.

Online megjelenés audit, tanácsadás

Weboldalt tervezni mindenki tud, olyan ez, mint a foci, mindenki ért hozzá. Amit sokan nem vesznek figyelembe, hogy a weboldalnak összhangban kell lennie az Ön cégéről kialakult képpel.

Egyedi vállalatirányítási (ERP) megoldások

A számos szektorból érkező cégek informatikai megoldásainak tervezése és kivitelezése során szinte minden esetben érinteni kellett a háttérfolyamatokat és háttérinformatikai rendszereket is. Változatos profilú és méretű cégek, vállalatok ERP megoldásainak kivitelezésében szereztem tapasztalatot.

Adatelemzés alapú döntéstámogatás, adattárház tanácsadás

Napjaink kulcsszava a Big Data és az adatelemzés. Szinte minden cégnek – sokkal többnek, mint amennyi gondolja magáról – vannak valamilyen adatai, amelyekkel – elemzést követően – lehetne a hatékonyságukat és az eredményességüket javítani.

Változáskezelés - Business coaching

Megtapasztaltam, hogy a helyes üzleti és informatikai megoldások megtalálása és megvalósítása óriási mértékben függ a változáskezelésben részt vevő emberek hozzáállásától. Azt is megtanultam, hogy ez a hozzáállás nem adottság kérdése, hanem a változáskezelés folyamata során lehet kialakítani.

CRM audit

A cég meglévő marketing folyamatainak és informatikai rendszereinek és megoldásainak részletes auditálása szakmai mélyinterjúkkal.

 

Személyesen találkozom az ügyfélkezelésben bármilyen szempontból részt vevő kollégákkal, valamint az informatikusokkal is. Az ügyfélkezelési folyamatok és a létező ügyféladatbázisok feltérképezésén túl fel kell térképezni a használt honlap- és webshop-megoldásokat, a hírlevélküldő és értékesítési rendszereket is. Az informatikai viszonyok szakértő átvizsgálása létfontosságú, hogy megvalósítható és tökéletesen működő rendszer épülhessen.

 

Fontos feladat az ügyfélélmények elemzése , mert a márka nem csak a közvetlen reklámok által épül. Fogyasztói személyes benyomások alapján is alkotnak egy képet cégéről.

 

Szintén személyesen beszélek a közvetlen értékesítőkkel (eladó, ügyfélszolgálati munkatárs stb) is, hogy a tipikus ügyfélkezelési viselkedéseket és az ügyféladatok kezelését felmérjem. A cél, hogy a folyamatok megújításával a felsővezetői elvárások és a közvetlen ügyfélkezelési technikák közelítsenek egymáshoz.

 

Szívesen elemzem a jelenlegi honlap- és hírlevélfogyasztási adatokat. Nem csak a kész statisztikákat, mert azok csak a jelenlegi szempontokat mutatják be.

 

Rejtett adatbázistartalékok felkutatása és rendszerbe állítása.

 

Felmérem, hol kezelnek még ügyféladatokat a meglévő marketingrendszereken kívül, és megoldást kínálok ezek integrálásához. Pl. webshop-vásárlók adatai, hírlevél regisztrációk., offline kérdőív regisztrációk, értékesítési adatbázis, ügyfélszolgálati adatbázis, szerviz-adatbázis, értékesítők személyes listái, VIP listák, karácsonyi üdvözlő listák, partnerlisták stb.

 

A teljes ügyfél-életciklus feltárása, amely elengedhetetlen a kommunikáció teljes automatizáláshoz.

 

Összegyűjtöm a vásárlási, megrendelési folyamatok gyenge pontjait, amelyek miatt a vásárlás, megrendelés folyamatában lemorzsolódhatnak a fogyasztók. Megkeresem azokat a pontokat is, ahol a megfelelő üzenetekkel növelheti ügyfelei elégedettségét. Mindehhez felmérem, az ügyfelek mikor és hol kezdenek nézelődni (érdeklődés), hogyan állítják össze a short listet, mikor vásárolnak, milyen kiszolgálásban részesülnek ezt követően, mikor kezdenek el újra nézelődni?

 

A kedvezmények optimalizálása, költséghatékony akciók kidolgozása.

 

Javaslatokat adok a kis költséggel adható, de nagyobbnak látszó kedvezményekre, amelyek költséghatékonyan növelhetik ügyfelei elégedettségét és elkötelezettségét az Ön cége iránt. Pl. autómosás, jobb ülőhely, díszcsomagolás, házhozszállítás stb.

 

Testreszabott CRM-megoldások kidolgozása.

 

Személyes mélyinterjú során képet alkotok arról, mi a cégvezetés üzleti célja, és ehhez hogyan lehet a legköltséghatékonyabb módon hadrendbe állítani a CRM-et. Az auditálás során összegyűjtött információk alapján javaslatot teszek, hogy a céloknak melyik CRM-megoldás felel meg leginkább. Elképzelhető, hogy valamelyik kész rendszer megvásárlása az ideális, mert apró módosításokkal tökéletesen használható lesz adott esetben.

 

Az új CRM-filozófia felépítése a cégen belül, vagyis a változásmenedzsment már a helyzetfelméréskor elkezdődik azzal, hogy a nem marketinges kulcsembereket is bevonom, és összehangolt együttműködésünknek köszönhetően ők is tevékeny részvevői lesznek a változásnak. Így fel tudnak készülni a végső CRM-megoldásra és filozófiára.

Hűségprogramok

Hűségprogram nagyon sokféle van:

 

  • pontgyűjtő,
  • egyedi kedvezményt nyújtó,
  • kupon alapú,
  • bankkártyával kombinált,
  • kártya nélküli,
  • webshop-specifikus,
  • egyedi cégspecifikus vagy partnerhálózatos
  • stb.

 

Ezt a felépítési folyamatot is általában egy általános CRM-audittal érdemes kezdeni, hogy a megoldás ne „légből kapott” legyen, hanem az ötleteken kívül a megvalósíthatóság és a hatékonyság legyen a meghatározó.

 

Különböző iparágakban szerzett tapasztalatainkat figyelembe véve tudok segíteni abban, hogy melyik az Ön cége számára a legmegfelelőbb.

Online megjelenés audit, tanácsadás

Weboldalt tervezni mindenki tud, olyan ez, mint a foci, mindenki ért hozzá.

 

Amit sokan nem vesznek figyelembe, hogy a weboldalnak összhangban kell lennie az Ön cégéről kialakult képpel,  valamint a háttérben zajló üzleti folyamatokkal. Hiába van csillogó-villogó webshopja, ha a pénzügyi integráció hiányzik és excel táblák konvertálásával jutnak el az adatok egyik rendszerből a másikba.

 

Hiába van tökéletes hírlevélküldője, ha ügyfeleinek adatai a cég 5 különböző részében 5 különböző formátumban tárolódnak. Hiába a tökéletes dizájn, ha a folyamatok nem integrálódnak szervesen a cég és azon belül az ügyfélkezelés életébe.

 

Tehát mind dizájn, mind marketing, mind informatikai integráció szempontjából a cég többi részével összhangban kell lennie.

 

Mi az online megjelenést nem egy weboldalfejlesztésként vagy egy portálmegoldás bevezetéseként kezeljük, hanem szó szerint a cég online megjelenéseként.

Egyedi vállalatirányítási (ERP) megoldások

Változatos profilú és méretű cégek, vállalatok ERP megoldásainak kivitelezésében szereztem tapasztalatot. A számos szektorból érkező cégek informatikai megoldásainak tervezése és kivitelezése során szinte minden esetben érinteni kellett a háttérfolyamatokat és háttérinformatikai rendszereket is.

 

Ilyen területek voltak a logisztika, a szerkesztőségi rendszerek, a pénzügyi rendszerek, a termékadatbázisok,az online és offline értékesítési rendszerek, a POS-adatgyűjtők, a kasszarendszerek, a kártya vagy digitális alapú hűségrendszerek, a vonalkód/QR/NFC alapú rendszerek, az adattárházak és a reporting rendszerek integrációja.

 

Ezen integrációk során nagyon sokféle megoldással találkoztunk, amiket nem csak CRM és online renszerek fejlesztésére, hanem ettől függetlenül, a cégen belül létező bármilyen informatikai probléma teljes körű megoldására is alkalmazunk.

 

Tudok segíteni akkor is, ha még maga a probléma vagy a cél is képlékeny, és a cégvezető annyit lát csak, hogy a cég nem hatékonyan működik.

 

Ekkor egy audit során először a probléma forrását, majd a célokat fogjuk meghatározni, és utána következik az üzleti folyamatok átalakítása, illetve az ezt támogató informatikai megoldások meghatározása.

Adatelemzés alapú döntéstámogatás, adattárház-tanácsadás

Napjaink kulcsszava a Big Data és az adatelemzés.

 

Magyarországon nagyon kevés cégnek van a valóságban annyi adata, amennyit külföldön már Big Datának hívnak.

 

Viszont szinte minden cégnek – sokkal többnek, mint amennyi gondolja magáról – vannak valamilyen adatai, amelyekkel – elemzést követően – lehetne a hatékonyságukat és az eredményességüket javítani.

 

Az adatok kezelését és megjelenési módját egyszerűsíteni kell, és ezután lehet nekiállni a hatékony munkának.

 

Szinte minden cégnek vannak ügyféladatbázisai (általában több is), honlap-látogatottsági adatai, értékesítési adatai, termékadatbázisai.

 

Hogyan lesz az adathalmazból érték?

 

A meglévő adatokat először fel kell mérni és leltározni, aztán tisztítani és egységesíteni, majd a különböző rendszerekben és fájlokban létező adatokat egy nagy adattárházba kell összegyűjteni.

 

Ezután kezdődhet meg az elemzés és a következtetések levonása. Ha meghatároztuk a célokat és a mérhetőségüket, akkor kezdődhet a reporting-rendszerek kialakítása, ami a bevezetés után folyamatosan informálja nem csak a felső szintű, hanem az operatív területeken dolgozó kollégákat is.

Ebben a folyamatban tudok segíteni a felméréstől kezdve, az adatok felderítésén, integrációján, adattárházba szervezésén keresztül az adatelemzésig és a reporting folyamatok kialakításáig.

 

Aki ezen a folyamaton végigmegy, biztos lehet benne, hogy sokkal jobban át fogja látni cége működését, és a további fejlődéshez is tartalékokat találhat benne.

Változáskezelés – Business coaching

Hunyad Viktor

Üzleti tanácsadás több mint 15 éve

 

A 15 év alatt nagyon sok különböző területen dolgozó emberrel működtem együtt. Megtapasztaltam, hogy a helyes üzleti és informatikai megoldások megtalálása és megvalósítása óriási mértékben függ a változáskezelésben részt vevő emberek hozzáállásától.

 

Azt is megtanultam, hogy ez a hozzáállás nem adottság kérdése, hanem a változáskezelés folyamata során lehet kialakítani. Sőt, a legtöbb esetben a szereplők maguk találják meg a megfelelő megoldásokat, csak segíteni kell őket, hogy rátaláljanak a megfelelő megközelítési módokra. Ennek a folyamatnak a továbbfejlesztése érdekében képeztem magam tovább business coaching irányban is.

 

Mindezeket az audit folyamatok során coach technikák formájában, de komplett coaching folyamat során is alkalmazom.