Automatikus profilépítés és adatelemzés segítségével úgy tudhatunk meg többet az ügyfeleinkről, hogy a személyes adataikon kívül semmit sem kell kérdeznünk tőlük.
Sok cégvezető úgy gondolja, hogy nincsenek adatai az ügyfelekről, de a legtöbb esetben ennél sokkal jobb a helyzet. Sok helyen léteznek adatbázisok, csak nem feltétlenül a marketingen és nem feltétlenül adatbázis formátumban.
Ezek tisztázása után megvalósítható a cégen belüli egységes ügyfélnézet (single customer view), ami lehetővé teszi, hogy a cég minden kollégája teljes és azonos képet kapjon minden egyes ügyfélről minden időpillanatban. Ebből következik, hogy minden CRM-től független adatkezelési eszközt a CRM-mel kell helyettesíteni vagy meg kell szüntetni.
Ez sokkal részletesebb, mint a hagyományos szegmentálás, mivel a rendszerezés kezelését és a leválogatást a CRM rendszer fogja végezni, nem kézzel történik.
A feladat jellemzően nagyobb “elméleti” munkát igényel a CRM elindításának elején, de később ez az időráfodítás megtérül a hatékonyabb és költségkímélőbb célzott kommunikáció miatt.
Ezeknek a csatornáknak a kezelését a lehető legmagasabb fokig automatizálni kell.
Minden ügyféllel foglalkozó szereplőnek (pl. értékesítők, call center) hozzá kell férnie a CRM rendszerhez. Az adott ügyféllel történő beszélgetések során pedig az ügyféltörténet ismeretében kell a személyes beszélgetést lefolytatni.
Erre a legjobb példaként a bankokat vagy telekom szolgáltatókat lehetne felhozni, akik a beszélgetésünk során át tudják nézni a teljes ügyféltörténetünket.
Igen, ez kisebb cégeknél is megvalósítható. Ezen a ponton lép be az ügyféléletciklus fontossága is, mivel a termékeink életciklusára jellemző a vásárlók viselkedése is, az információgyűjtéstől az utánkövetésig.
A legnagyobb hatékonyságot azzal tudjuk elérni, ha a megfelelő üzenetet a megfelelő időben, illetve csatornán küldjük.
A kiválasztást és az integrációk megtervezését az egyedi marketingigények és a cég informatikai környezetének figyelembe vételével, elmélyült informatikai és marketing irányú szakértelemmel lehet kivitelezni.